Natur- og Vildtpleje

Natur- og Vildtplejeudvalgets formål

Natur- og Vildtplejeudvalgets formål er at yde tilskud til pleje af egnens natur, herunder til udsætning af vildt, ophjælpning af truede vildtarter, anlægning af remisser og lignende.

Bestilling af fasaner i 2024

Natur- og Vildtplejeudvalget tilbyder fasaner til vores medlemmer.

Fasankyllinger Juli:

I juli måned tilbydes 6 ugers fasankyllinger. Der skal bestilles mindst 100 stk. og snarest mulig dog senest 1. april. Fasankyllingerne skal afhentes hos Preben Lange, Gedved. Tidspunktet aftales ved bekræftelse af afhentning. Det er “først til mølle” princippet og så længe lager haves. Prisen er 45 Kr./stk. for de første 20 stk. pr medlem og 50 Kr./stk. for de efterfølgende fasankyllinger. Der skal medbringes solide klargjorte kasser.

Fasankyllinger August:

Til medlemmer med engelsk voliere eller lignende tilbydes der max. 20 stk. 6-7 ugers kyllinger af 45 Kr./stk. pr. medlem og mulighed for at købe ekstra fasankyllinger til 50 Kr./stk. Der følger en tamkylling med pr. samlet udlevering.
Afhentning Søndag den 11. august mellem Kl. 10.00 og 10.30 på Engmosevej 4A, Nollund, Grindsted, og der skal medbringes solide, klargjorte kasser. Bestilling senest den 1. april 2024.

Fasanvoksefoder i 15 kgs sække kan bestilles til udlevering i august samtidig med fasankyllingerne.

Bestillingerne skal ske til Kim Hansen på tlf. 4064 8819

Fra arkivet er til inspiration vedhæftet en vejledning i bygning af en engelsk voliere.
Voliere Kim Hansen

Hent ansøgningsskema til planter her (download)

Planter

Historisk tilbageblik: