Afslutning på sommerdressur 2021

Afslutning på sommerdressur

Mandag den 21. juni holdt vi afslutning på 10 ugers udendørs træning med vores dejlige jagthunde. Der er blevet trænet på 3 forskellige niveauer, så alle havde mulighed for at vælge et hold der passede til deres niveau. Ialt var der indtegnet 25 hunde og der er blevet trænet flittigt, hvilket også fremgik af resultaterne ved afslutningen, hvor vi havde inviteret nogle trænere fra naboforeningerne til at bedømme præstationerne. Denne aften afsluttede vi på hyggelig vis hvor mange af kursisterne havde inviteret koner/kærester med, så de kunne se hvor dygtige de var blevet. Der var arrangeret fælles indkøb af smørrebrød (75 stk) så afslutningen blev rundet af med maner.
Tak til trænere, dommere og ikke mindst kursisterne for en god sæson. Vi ses forhåbentlig igen, for ingen, hverken hunde eller førere, bliver for gamle til at lære nyt og få repeteret det allerede indlærte.

Vinderen af fordressur som primært handler om lydighedstræning og lettere apportering blev: Lars Reina med labrador Alba

Mellemdressur er for hunde der allerede har fået grundtræning. Her arbejdes videre med lydighedstræning og desuden apportering af duer, kanin og and.
Vinderen her blev: Gunnar Christensen med Kleiner Mynsterlænder Carlo

Udvidet dressur som er for de mere erfarne hunde. Her trænes der fortsat lydighed og derudover sværere apporteringsopgaver samt vand og slæb. Vinderen her blev: Børge Kristensen med ruhår Luna

Gunnar Christensen