Tema aften om mårhunden

Kom glad alle mand
Til Alle jægere i jagt foreningerne i Billund / Hejnsvig / Vesterhede / Grindsted i inviteres hermed til en aften i mårhundens tegn.

Dato er tirsdag den 23. oktober kl 19.00 og stedet er Lynghytten, Vesterhedevej 3, Grindsted. Da der er begrænset plads i Lynghytten, vil det være rigtig godt hvis du skriver til This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. i god tid hvis du vil deltage.

Grundet den hastigt stigende bestand af mårhund, i området er formålet denne aften at give deltagerne et indblik i hvilke skadelige virkninger mårhunden forvolder mod vores fælles natur samt hvorledes vi kan standse den uheldige udvikling.
Peder Jensen og John Ravn fra Mårhundegruppen Hedensted, samt Peter Bülow Hansen fra Naturstyrelsen vil denne aften tage jer med dybt ind i mårhundens verden.

Vi skal bla. høre om:

* Mårhundens biologi og udbredelse.

* Kendetegn som spor og efterladenskaber.

* Adfærd, livscyklus og sygdomme.

* Jagtmetoder: gravjagt, anstandsjagt og fældefangst

* Hvordan opretter man en baitplads

* Hvad fodre man med.

* Lovgivning

* Eksempler på skrækscenarier

* Fangst med judasmårhunde

* Hvordan Kommer jeg i gang?

* Og meget andet…….

Hvis nogle har lyst til at starte en mere organiseret bekæmpelse af mårhund i Billund, Grindsted og omegn, så er det nu vi skal i gang. Der vil denne aften være mulighed for at melde sig ind i kampen. Alle hænder og kompetencer er velkommende i dette arbejde.

Vel mødt.

Mvh.