Riffelbanen 2019

Riffelskydning i 2019 på vores riffelbane i Frodeslund

Vi afholder i foråret træningsaftner på riffelbanen hvor alle der har et jagttegn og riffeltilladelse til den medbragte riffel, kan møde op for træning på 100 samt 200 m. Indskydning af riffel kan også foretages på disse dage. Der vil være erfarne folk til stede alle dage, således vi kan vejlede både i skydteori, våbenbetjening samt være behjælpelig med indskydning.

Til dem som skal træne til riffelprøven tilbyder vi undervisning; bare sig det når i møder op - at i gerne vil træne til prøven - så vil en af vore instruktører følge jer.

Riffelbanen findes på Tingvejen i Grindsted, ved siden af flisværket. Der står skilt til både flisværk og riffelbane ved hovedvejen. Til dem som taster adressen ind i GPS; brug denne adresse: Tingvejen 396, 7200 Grindsted

Foråret; Der skydes fra kl. 17:00 til 21:00 om foråret (eller solnedgang hvis denne kommer før kl 21).

Torsdag 4 apr, 11 apr, 18 apr, 25 apr, 2 maj, 9 maj

Mandag 13 maj (fælles med BJF)

Efteråret; Der skydes fra kl. 18:00 til 20:00 om efteråret.

Torsdag 15 aug, 22 aug, 29 aug

Der betales 30 kr for en aftentræning pr. skytte.

I må også meget gerne møde op til BJF’s skydninger om onsdagen i samme uger som vi selv skyder om torsdagen, se detaljer på deres hjemmeside.

Lørdag 4 maj kl. 10:00-13:00 afholder vi træning før riffelprøven, denne dag er primært tiltænkt dem som skal til riffelprøve og lige vil havde det sidste finpudset, vore instruktører vil være på banen denne dag. Skydningen koster 30 kr pr. skytte.

Vi byder velkommen mandag 6. maj kl. 18:00-20:00 på riffelbanen i Frodeslund, til en senior / old-boys træningsaften med jagtriffel. Dette er en aften forbeholdt dem som godt lige vil havde lidt ekstra tid og ikke skal ligge og føle “alle andre venter kun på mig!”. Vi mener ellers ikke der er stort press på skyterne til vores normale skydeaftener, men der kommer mange yngre / nye skytter som måske ikke lige bruger så lang tid på at afgive sine skud som en lidt ældre rutineret skytte.

Så mød op til en hyggelig skydeaften hvor alle kan bruge den tid de nu har behov for. Der betales 30 kr for en aften pr. skytte.

Vi ses til en forhåbentlig fin forårsaften i godt selskab med andre seniorskytter.

Søndag 12 maj kl. 10:00-13:00 afholder vi DJ’s bukkemærkeprøve sammen med BJF, det er en sjov skydning (uden teori, kun skydning) som alle riffelskytter kan deltage i, der skydes til standard bukkeskive 6 skud per serie (+3 stående hvis man kommer op på guld niveau) og man kan skyde mange serie som man lyster.

Til dem som gerne vil udfordres lidt mere efter bukkeskydningen, kan vi tilbyde en ‘GJF skydning’ efter lidt mere specelle mål som stadig skal beskydes fra 100 m og liggende skydestilling med anlæg, men hvor man både udfordres på tid, hukommelse og måltype. Denne sidste skydning kræver op til 25 skud.

Skydningen, uanset om man kun skyder mæreprøve eller også tager udfordringen med en GJF skydning, koster 30 kr pr. skytte for hele dagen.

Til alle skydninger gælder det at man SKAL vise jagttegn og våbentilladelse ellers ingen skydning, der kan IKKE købes ammunition, men en øl eller sodavand kan der købes.

Samlet oversigt:

Torsdag 4 apr (træningsaften)

Torsdag 11 apr (træningsaften)

Torsdag 18 apr (træningsaften)

Torsdag 25 apr (træningsaften)

Torsdag 2 maj (træningsaften)

Lørdag 4 maj (træning fortrinsvis for riffelprøveaspiranter)

mandag 6 maj (senior / old-boys træningsaften)

Torsdag 9 maj (træningsaften)

Søndag 12 maj (DJ’s bukkemærkeprøve fælles med BJF)

Mandag 13 maj (træningsaften fælles med BJF)

Torsdag 15 aug (træningsaften)