Så er der igen riffelskydning på vores riffelbane i Frodeslund

Vi afholder her i foråret træningsaftner på riffelbanen hvor alle der har et jagttegn og riffeltilladelse til den medbragte riffel, kan møde op for træning på 100 samt 200 m. Indskydning af riffel kan også foretages på disse dage. Der vil være erfarne folk til stede alle dage, således vi kan vejlede både i skydteori, våbenbetjening samt være behjælpelig med indskydning.

Til dem som skal træne til riffelprøven tilbyder vi undervisning; bare sig det når i møder op - at i gerne vil træne til prøven - så vil en af vore instruktører følge jer.

Riffelbanen findes på Tingvejen i Grindsted, ved siden af flisværket. Der står skilt til både flisværk og riffelbane ved hovedvejen. Til dem som taster adressen ind i GPS; brug denne adresse: Tingvejen 396, 7200 Grindsted

Der skydes fra kl. 17:00 til 21:00 (eller solnedgang hvis denne kommer før kl 21), der betales 30 kr for en aften pr. skytte.

- Torsdag 5 apr
- Torsdag 12 apr
- Torsdag 19 apr
- Torsdag 26 apr
- Torsdag 3 maj
- Torsdag 10 maj
Mandag 14 maj (fælles med BJF)

I må også meget gerne møde op til BJF’s skydninger om onsdagen i samme uger som vi selv skyder om torsdagen, se detaljer på deres hjemmeside.

Lørdag 28 april kl. 10:00-13:00 afholder vi træning før riffelprøven, denne dag er primært tiltænkt dem som skal til riffelprøve og lige vil havde det sidste finpudset, vore instruktører vil være på banen denne dag. Skydningen koster 30 kr pr. skytte.

Søndag 13 maj kl. 10:00-13:00 afholder vi DJ’s bukkemærkeprøve, det er en sjov skydning (uden teori, kun skydning) som alle riffelskytter kan deltage i, der skydes til standard bukkeskive 6 skud per serie (+3 stående hvis man kommer op på guld niveau) og man kan skyde mange serie som man lyster. Skydningen er gratis denne dag, da vi meget gerne ser jer møde op.
Til dem som gerne vil udfordres lidt mere efter bukkeskydningen, kan vi tilbyde en ‘GJF skydning’ efter lidt mere specelle mål som stadig skal beskydes fra 100 m og liggende skydestilling med anlæg, men hvor man både udfordres på tid, hukommelse og måltype. Denne sidste skydning kræver op til 25 skud.

Til alle skydninger gælder det at man SKAL vise jagttegn og våbentilladelse ellers ingen skydning, der kan IKKE købes ammunition, men en øl eller sodavand kan der købes.

Vi ses
Riffeludvalget