Sommerdressur afslutning 2019, resultater

Mandag den 24. Juni var dagen hvor hundeudvalget holdt afslutning på udendørs dressur, som har haft til huse på flugtskydningsbanen. Vi havde fantastisk vejr som det har været de fleste træningsaftener. Vi havde en god tilslutning til vores afslutning, med 15 ud af 20 tilmeldte hunde, og det var dejligt at se så mange pårørende som var kommet for at se hvor langt hundene var nået.

Vi har 3 forskellige hold:

- Fordressur for de unge hunde, som skal lære de basale lydighedsfærdigheder.

- Mellemholdet som træner med apportering, frem mod en evt. apporteringsprøve.

- Udvidede dressur som træner med sværere apporterings discipliner, med bla. ræv.

På mellemholdet var der 2 hunde med 38 ud af 40 point, så det skulle afgøres på apportering af 2 duer på tid, for at finde en vinder. Inden resultaterne blev læst op fra dommerne, var der en livlig stemning mens det fælles indkøbte smørrebrød blev fortæret og der blev drukket lidt kaffe, øl og vand. Som altid har vi nogle fantastiske mennesker der stiller op som dommere, vi skal bare spørge og så er de klar. Det var som tidligere Ingolf Bang, Svend Højrup og Henry Berthelsen, det skal I have mange tak for.

Uniq Hundefoder sponsorerede fodersække til vinderne, og en stempelkort på hundefoder til hver deltager, hvor de 2 første krydser var sat, og den sidste sæk er gratis. Mange tak for det.

Resultaterne fra afslutningen er som følger:

Fordressur:

1. Gitte Baunsgaard med Breton Nimbus, 47 ud af 50 point og pokal

2. Esben Nissen med Labrador Vuksi, 46 point

Mellemdressur:

1. Brian Søgaard med Ruhår Gero, 38 ud af 40 point og pokal

2. Alex Pedersen med Kleiner Münsterländer Freddy, 38 point.

Udvidet dressur

1. Aage Lessmann med Korthår Ismo, 62 ud af 65 point og pokal

2. Finn Lauridsen med Labrador Chayser, 56 point.

Vi ses til dressur igen til Januar 2020